Rosja zablokowana przez lawety. Kolejki na granicach i tysiące niezadowolonych mieszkańców



Granice toną w kolejkach, tysiące zagranicznych aut sprowadzanych do Rosji – to wynik kolejnej reformy Putina dotyczącej cła na używane samochody. Akcja zwiększenia patriotyzmu motoryzacyjnego Rosjan trwa.

Putin

Fot. Flickr.com CC 2.0 Global Panorama

Podwyższenie cła na używane samochody importowane zza granicy to jedna z najbardziej dyskusyjnych reform Władimira Putina. Ustawa, poza licznymi demonstracjami obywateli w środkowej Moskwie, spowodowała zwiększony ruch na granicach Rosji. Jak podają oficjalne źródła, w ciągu kilku dni tysiące Rosjan próbowało przewieźć do kraju samochody z pozostałych państw europejskich, takich jak Niemcy, Francja i Skandynawia.

Reforma o zwiększeniu cła na używane samochody

tytuł

O wprowadzeniu reformy Rosjanie wiedzieli już na początku roku, jednak nikt nie spodziewał się, że to w ostatnich dniach granice utoną w kolejkach przepełnionych lawetami. Rząd odpowiedział na to zahamowaniem odpraw używanych aut, przez co przewóz spadł niemalże do zera, a frustracja Rosjan nieproporcjonalnie wzrosła. Przejścia zablokowane w największym stopniu chronione są przez dodatkowe grupy rosyjskich celników. Ma to za zadanie przywrócić płynność ruchu na granicy.

Przewóz używanych aut źródłem dochodu Rosjan

tytuł

Nieoficjalne źródła podają, że z importu używanych samochodów żyje ponad 5 tysięcy mieszkańców Obwodu kaliningradzkiego, a jeszcze więcej z dalekich terenów Rosji na Dalekim Wschodzie. Proces ten Władimir Putin zakończy wraz z nadejściem 12 stycznia i wprowadzeniem w życie nowych kosztów celnych. Jak podają specjaliści, samochody osobowe będą obciążone dwa razy większym cłem, a ciężarowe trzykrotnym.

Co zmieni ustawa Putina?

tytuł

Ustawa ma za zadanie zwiększyć patriotyzm ekonomiczny mieszkańców, zachęcić ich do kupowania aut produkowanych w Rosji. Putin próbuje uratować rosyjski przemysł, który dając pracę ponad 1,5 mln Rosjanom ustawia się w czołówce sektorów gospodarczych. Z tego buduje podstawowy argument przemawiający za wprowadzeniem ustawy, a do jej przyjęcia zachęca zapłatą odsetek od kredytów wziętych na zakup aut krajowej produkcji, ale tylko w przypadku samochodów nieprzekraczających wartości 12 500 dolarów.

Dodaj komentarz