BMW serii 5 w wersji M Performance. Nowość na rynku motoryzacyjnym



Fani niemieckiego koncernu motoryzacyjnego zacierają ręce. W lutym przyszłego roku na rynku pojawi się nowe BMW serii 5 w wersji M Performance – zarówno w wersji standardowej, jak i z dodatkowymi akcesoriami.

BMW 5

Fotografia: Materiały producenta

Nowa linia M Performance to wolna ręka na kierowców, bo w jej ramach zmianie będzie można poddać wygląd podwozia, aerodynamiczne parametry samochodu i zwiększyć właściwości silników w dwóch wersjach – BMW 540i oraz 530d.

Estetyka BMW serii 5 w wersji M Performance

tytuł

Zestaw aerodynamiczny w przypadku nowego BMW będzie zaopatrzony w rozwiązania takie jak splitter wykonany z włókna węglowego, tylny dyfuzor i spojler umieszczony na klapie bagażnika. Dwa z podanych elementów koncern będzie mógł produkować z poliuretanu. BMW serii 5 w wersji M Performance będzie wyróżniał czarny grill, lusterka zewnętrzna tworzone z włókien węglowych, czarne nakładki progowe z nazwą marki i logiem. Dla bardziej upartych fanów motoryzacji koncern oddaje 20-calowe felgi w dwóch wersjach kolorystycznych z oponami wielkości 245/35 z przodu i 275/30 z tyłu.

Zmianom ulegnie również kabina samochodu. Kierownica o charakterze sportowym, obszyta alcantarą będzie ozdobiona czerwonym znacznikiem na numerze 12 i srebrnym przeszyciem. W automatycznej wersji przekładniowej pojawią się łopatki zintegrowane do zmiany przełożeń. Jednak modyfikacje te kierowcy poznają dopiero w czerwcu przyszłego roku.

Kilka słów o parametrach technicznych nowego modelu

tytuł

Zmianie ulegną również właściwości techniczne. W wersji 540i i 540i xDrive przy sześciocylindrowej jednostce będzie posiadać zwiększoną o 34 KM moc oraz o 50 Nm maksymalnym momentem obrotowym. Właściwości te poskutkują 360 KM i 500 Nm. Niemiecki koncert zapewnia jednak, że zwiększona moc silnika nie spowoduje większego spalania ani niekorzystnej dla środowiska naturalnego emisji.

Wersje jeszcze bardziej wzmocnione cechować będzie obecność mocniejszych hamulców z wentylowanymi tarczami, czterotłoczkowymi zaciskami w kolorze czerwonym oraz ulepszonym układem wydechowym, a ten w zależności od preferencji kierowcy będzie posiadał okrągłe lub trapezoidalne końcówki produkowane z chromu lub karbonu.

Dodaj komentarz